Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Beeldhobnger brengt het mediagedrag van kinderen in de basisschoolleeftijd in kaart. Aan bod komen de mogelijkheden en risico's van de diverse media en de rol die ouders en leerkrachten kunnen spelen bij het mediawijs maken van hun kinderen. Een staalkaart van de beste initiatieven op het gebied van veiligheid op internet, beeldtaaleducatie en mediaproductie door kinderen completeert deze gids.
mediagebruik --- media-educatie --- media --- internet --- media-opvoeding --- onderwijs --- audiovisuele opvoeding --- 433.5 --- Beeldbeschouwing --- Mediaopvoeding --- Onderwijs --- 071575.jpg --- Onderwijs en media --- Audiovisuele opvoeding --- Age group sociology --- Educational sciences --- nieuwe media
Choose an application
Mediawijsheid is een belangrijk thema voor een school. Het is actueel, constant in ontwikkeling en heeft een grote impact op het welbevinden van kinderen en jongeren. De school speelt een cruciale rol in het begeleiden van deze kinderen en jongeren naar een kritisch, bewust en actief gebruik van media. Toch is een mediawijs beleid geen evidentie.Dit boek biedt een stappenplan voor het uitwerken van een mediawijs beleid op basis van de noden van jouw school. Bovendien bevat het de nodige onderwijskaders en een mediawijs competentiemodel om dit plan aan op te hangen. Afhankelijk van de prioriteiten in dit plan vind je er per mediawijs (sub)thema ook de nodige achtergrondinformatie, inspirerende getuigenissen, tools en organisaties die je verder kunnen helpen. Zo kun je concreet aan de slag om een doordacht en gedragen mediawijs beleid te realiseren op maat van jouw school.(Bron: www.politeia.be)
School management --- onderwijsorganisatie --- Mass communications --- Onderwijs en media --- Mediagebruik --- Onderwijs en internet --- mediawijsheid --- mediaonderwijs --- 477.9 --- informatievaardigheden --- 474.23 --- Media en onderwijs --- internetopvoeding --- Mediaopvoeding --- Mediawijsheid --- 371.39 --- communicatie --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- sociale media --- jongeren --- Onderwijs --- ICT --- Sociale media --- Informatievaardigheden --- Age group sociology --- Computer assisted instruction --- kritisch denken --- communicatiemanagement --- media-educatie --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Misleidende informatie is er altijd al geweest. Toch was de tsunami aan nieuws voor jou en je leerlingen nog nooit zo groot als nu. Het onderscheid maken tussen wat betrouwbaar is en wat niet? Dat is vandaag heel moeilijk.We zijn allemaal te misleiden. Leer je leerlingen daarom mediawijs te zijn. Leer hen kritisch om te gaan met wat ze (online) lezen. Is het nieuws? Of fake news?N(i)et echt. Mediawijsheid in tijden van fake news vertrekt vanuit een eenvoudig kader om je leerlingen bewust te maken van misleidende informatie: het kwartet feiten, informatie, kennis en wijsheid. Dit boek leert je wat data zijn, hoe die worden verzameld en wat technieken zijn om iemand te misleiden. Het gaat kort in op communicatiekanalen en vormen van bias.Mediawijsheid kan je overal in integreren: taallessen, maar ook wetenschappelijke of technische vakken. Leg je leerlingen uit hoe je misleidende informatie herkent en wat de valkuilen zijn. Laat hen oefenen met de tips en oefenstof uit dit boek."Hoe kunnen we in de dagelijkse stroom van informatie het betrouwbare nieuws onderscheiden van fake news en propaganda? Het boek van Jan De Maeyer biedt ons meerdere cruciale vaardigheden en inzichten aan." (Johan Braeckman, hoogleraar wijsbegeerte Universiteit Gent) Bron : http://www.bol.com
Mediawijsheid --- #PBIB:+117.50 --- Muzische vorming : Media & ICT --- Onderwijs en media --- Jongeren en media --- Nepnieuws --- Nieuwsberichtgeving --- Didactic strategies --- sociale media --- mediawijsheid --- nieuwe media --- Fake news --- Propaganda --- Informatieverwerking --- Communicatie --- Onderwijs --- Didactische werkvormen --- informatievaardigheden --- informatie --- nieuws --- communicatie --- Journalism --- Mass media and public opinion --- Mass media --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek behandelt zowel de technologie voor als de technologie van het onderwijs. Uitgaande van vier visies op leren en opleiden (behaviorisme, cognitivisme, constructivisme, sociaal-constructivisme) wordt nagegaan hoe technologie op een zinvolle wijze in onderwijs en opleiding kan worden ingezet. Hierbij gaat de aandacht zowel uit naar reeds langer bestaande toepassingen zoals geprogrammeerde instructie, als naar recente ontwikkelingen zoals het gebruik van internet voor collaboratief leren.
Technologische opvoeding --- Didactiek. --- Computer assisted instruction --- informatietechnologie --- computers --- onderwijs --- onderwijstechnologie --- internet --- leermiddelen --- technologie --- computers in het onderwijs --- 800.515 --- #PBIB:2000.4 --- #PBIB:gift 2000 --- #SBIB:309H1713 --- #SBIB:316.334.1O443 --- Academic collection --- 096 Informatica --- 691 Informatiebeleid --- 740 Schoolinfrastructuur --- #KVHA:Computerondersteund taalonderwijs --- #KVHA:Onderwijstechnologie --- 371.31 --- 681.3 --- ICT --- 454.5 --- 454.52 --- Communicatietechnologie --- Informatietechnologie --- Leren --- Onderwijstechnologie --- Opleiding --- didactisch proces --- geprogrammeerde instructie --- media --- multimedia --- 37 --- 378 --- Computergestuurd onderwijs (teleleren) --- ICT-onderwijs --- Multimedia --- Onderwijs --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- 454.5 ) * ONDERWIJSTECHNOLOGIE --- 489.5 --- Technologie --- audiovisuele middelen (gez) --- behaviorisme --- communicatietechnologie --- computergestuurd onderwijs (gez) --- constructivisme --- electronic performance support systems (epss) --- geprogrammeerde instructie (gez) --- informatica --- informatieverwerking (gez) --- internet (gez) --- leermethoden (gez) --- leermiddelen (gez) --- onderwijs : technologie (ler) --- onderwijs en technologie --- onderwijsondersteuning --- pedagogiek (gez) --- sociaal-constructivisme --- verpleegkundige informatica (gez) --- ICT ; onderwijs --- Onderwijs en media --- 371.3 --- 450.4 --- Behaviorisme --- Constructivisme --- Multimediale onderwijsondersteuning --- Sociaal-constructivisme --- D30033.jpg --- Onderwijs en multimedia --- Onderwijs en technologie --- automatisering --- communicatie --- informatieverwerking --- onderwijsstructuur --- pedagogiek --- psychologie --- 800.515 Computerondersteunend (taal)onderwijs. Computer Assisted Language Learning --- Computerondersteunend (taal)onderwijs. Computer Assisted Language Learning --- 67 --- 371 --- 371.6 --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Onderwijsgedrag: met behulp van leermachines --- Didactische werkvormen --- Computer. Informatica. Automatisering --- Onderwijs- en leermiddelen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- ICT in het onderwijs --- Mediaopvoeding --- Communicatie --- Onderwijsmethoden --- Probleemgestuurd leren --- Automatisering --- 371.300 --- Onderwijsmethode
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|